סיפור הבריאה הפרטית לפי "בראשית"

27.10.2016 (02:10)
א בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ. ב וְהָאָרֶץ, הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ, וְחֹשֶׁךְ, עַל-פְּנֵי תְהוֹם;
וְרוּחַ אֱלֹהִים, מְרַחֶפֶת עַל-פְּנֵי הַמָּיִם
כן,יש שמים ויש ארץ אבל החיים תוהו ובוהו.יש ערבוביה שלימה ,הכל מבולגן ,בלבול ,רגשות מעורבים
כאוס.-לא יודעים מה לעשות-לעיתים זו מצוקה.
. ג וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי אוֹר; וַיְהִי-אוֹר. ד וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-הָאוֹר, כִּי-טוֹב; וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים, בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ.
ה וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם, וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה; וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם אֶחָד
זהו יסוד האש- האור ,הפריצה שבלעדיה אין שום בריאה.
מתחילים לעשות סדר – "יש אור בקצה המנהרה" ,משהו להיאחז בו. יש הבדלה , יש ידיעה שהאור
הוא טוב .יש איזושהי קרן אור..?.יודעים שהבלבול זה חושך ושיש דרך ,רק לא יודעים מה היא?

ו וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי רָקִיעַ בְּתוֹךְ הַמָּיִם, וִיהִי מַבְדִּיל, בֵּין מַיִם לָמָיִם.

הרגשות משולים למים .בואו נבדיל בין מים למים .יש מים עכורים ,יש מים רותחים,יש מים צלולים,

יש מים טהורים, יש מים עומדים ומעלים עובש .ויש מים קוצפים וגועשים-לפעמים צונאמי ,לפעמים

רק נהר גועש..יש מי נהר צלולים וזכים המרווים כל נפש ומטהרים .ויש מים שקטים שחודרים עמוק

יש מי מעיינות ויש מי תהום.-

אז יש להבדיל בין מים למים.לשים לב לאילו מים הכנסנו את עצמנו..

  ז וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים, אֶת-הָרָקִיעַ, וַיַּבְדֵּל בֵּין הַמַּיִם אֲשֶׁר מִתַּחַת לָרָקִיעַ, וּבֵין הַמַּיִם אֲשֶׁר מֵעַל לָרָקִיעַ; וַיְהִי-כֵן

ח וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָרָקִיעַ, שָׁמָיִם; וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם שֵׁנִי. 

 כן, הרקיע הוא החוצץ בין המים שמתחתיו ובין אילו שמעליו -יתכן שכל הקבוצות של המים העכורים,

הגועשים,הממיתים

נמצאים מתחת לרקיע והאחרים השוקטים והמרווים נמצאים מעל לרקיע .

מיהו רקיע זה? האם זהו הרקיע השביעי ? האם זהו הקו המפריד או אולי משהו רקוע שנמצא ברקע.

לא משנה מהו ובלבד שהוא יוצר הבדלה בין סוגי המים.

הבדלה  היא תחילתה של מודעות ,הבחנה .כבר לא הכל מעורבב ,כבר לא בלבול .יש כבר סוגים שונים

של רגשות ,רק להבחין בהם ולזהות אותם .לדעת לאיזו קטגוריה הם שייכים ? האם הם מעל לרקיע?

האם הם מעלים אותנו ? או שמא הם מתחת לרקיע והם מורידים אותנו?

זו תחילתה של מודעות.אבחנה ,זיהוי מידור.אך זו רק התחלה .אין כאן טוב או רע .התהליך בעיצומו.

זה יום שני .,זו התחלת השינוי.השוני,וגם לשנות לחזור שוב על כך.

וזהו יסוד המים – בלעדיו אין חיים.

ט וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יִקָּווּ הַמַּיִם מִתַּחַת הַשָּׁמַיִם אֶל-מָקוֹם אֶחָד, וְתֵרָאֶה, הַיַּבָּשָׁה; וַיְהִי-כֵןי וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לַיַּבָּשָׁה אֶרֶץ, וּלְמִקְוֵה הַמַּיִם קָרָא יַמִּים; וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹב

עולים שלב.- הכל רטוב ,יש מים למטה ולמעלה .עכשו צריך קרקע יציבה ,אדמה ,שתוכל לעמוד על משהו יציב

זהו יסוד האדמה –היציבות . החלק הברור .הפרדה מוחלטת בין הים ליבשה .בין המים לאדמה.

 יא וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, תַּדְשֵׁא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע, עֵץ פְּרִי עֹשֶׂה פְּרִי לְמִינוֹ, אֲשֶׁר זַרְעוֹ-בוֹ עַל-הָאָרֶץ;

וַיְהִי-כֵןיב וַתּוֹצֵא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע, לְמִינֵהוּ, וְעֵץ עֹשֶׂה-פְּרִי אֲשֶׁר זַרְעוֹ-בוֹ, לְמִינֵהוּ; וַיַּרְא אֱלֹהִים,
כִּי-טוֹביג וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם שְׁלִישִׁי. 

אכן היסוד השלישי .אחרי שיש אדמה .אפשר להצמיח בה . כל התשתית .גם דשא – שהוא טוב ומועיל.

וגם עשב שיכול להיות פראי .וזרע – פה נזרעים הזרעים והעצים אשר נושאים את הזרע . בקיצור ,

כל התשתית לצמיחה, פריחה ,זריעה . לכל הקיום.

עכשו כשיש אני ברור אפשר

יד וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי מְאֹרֹת בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם, לְהַבְדִּיל, בֵּין הַיּוֹם וּבֵין הַלָּיְלָה; וְהָיוּ לְאֹתֹת וּלְמוֹעֲדִים,

וּלְיָמִים וְשָׁנִיםטו וְהָיוּ לִמְאוֹרֹת בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם, לְהָאִיר עַל-הָאָרֶץ; וַיְהִי-כֵןטז וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים, אֶת-
שְׁנֵי הַמְּאֹרֹת הַגְּדֹלִיםאֶת-הַמָּאוֹר הַגָּדֹל, לְמֶמְשֶׁלֶת הַיּוֹם, וְאֶת-הַמָּאוֹר הַקָּטֹן לְמֶמְשֶׁלֶת הַלַּיְלָה,
וְאֵת הַכּוֹכָבִיםיז וַיִּתֵּן אֹתָם אֱלֹהִים, בִּרְקִיעַ הַשָּׁמָיִם, לְהָאִיר, עַל-הָאָרֶץיח וְלִמְשֹׁל, בַּיּוֹם וּבַלַּיְלָה,
וּלְהַבְדִּיל, בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ; וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹביט וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם רְבִיעִי. 

שלב נוסף- הולדת היקום ,הולדת הזמן. הכוכבים הגלגלים . הזמן .

יש כבר תשתית לצמיחה .עכשו יש לעשות הבדלה ברורה יותר בין יום לבין לילה ,יש לכל ממלכה

את המלך שלה .ולכל דבר יש תפקיד. לשמש להאיר ביום ולירח בלילה. יש עשייה של יום ומנוחה

של לילה .יש סדר ביקום . נגמר הבאלגן.

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים--יִשְׁרְצוּ הַמַּיִם, שֶׁרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה; וְעוֹף יְעוֹפֵף עַל-הָאָרֶץ, עַל-פְּנֵי רְקִיעַ הַשָּׁמָיִםכא וַיִּבְרָא

אֱלֹהִים, אֶת-הַתַּנִּינִם הַגְּדֹלִים; וְאֵת כָּל-נֶפֶשׁ הַחַיָּה הָרֹמֶשֶׂת אֲשֶׁר שָׁרְצוּ הַמַּיִם לְמִינֵהֶם, וְאֵת כָּל-עוֹף
כָּנָף לְמִינֵהוּ, וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹבכב וַיְבָרֶךְ אֹתָם אֱלֹהִים, לֵאמֹר:  פְּרוּ וּרְבוּ, וּמִלְאוּ אֶת-הַמַּיִם בַּיַּמִּים,
וְהָעוֹף, יִרֶב בָּאָרֶץכג וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם חֲמִישִׁי. 
כד וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, תּוֹצֵא הָאָרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה לְמִינָהּ, בְּהֵמָה וָרֶמֶשׂ וְחַיְתוֹ-אֶרֶץ, לְמִינָהּ; וַיְהִי-כֵןכה וַיַּעַשׂ
אֱלֹהִים אֶת-חַיַּת הָאָרֶץ לְמִינָהּ, וְאֶת-הַבְּהֵמָה לְמִינָהּ, וְאֵת כָּל-רֶמֶשׂ הָאֲדָמָה, לְמִינֵהוּ; וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹב

היווצרות החיים, החיות והחיות . כל סוגי החיים .בעלי כנף ,דגה רמשים ובהמות .כל צורת חיים

כאן מתחילה החיוניות או החייתיות או המעוף או היותך רמש או שרץ .הכל ישנו= תבחר

יש דרגות גם בחיים.

כו וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ; וְיִרְדּוּ בִדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבַבְּהֵמָה וּבְכָל-הָאָרֶץ,

וּבְכָל-הָרֶמֶשׂ, הָרֹמֵשׂ עַל-הָאָרֶץכז וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ:  זָכָר וּנְקֵבָה,
בָּרָא אֹתָםכח וַיְבָרֶךְ אֹתָם, אֱלֹהִים, וַיֹּאמֶר לָהֶם אֱלֹהִים פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת-הָאָרֶץ, וְכִבְשֻׁהָ; וּרְדוּ בִּדְגַת הַיָּם,
וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבְכָל-חַיָּה, הָרֹמֶשֶׂת עַל-הָאָרֶץכט וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת-כָּל-עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר
עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ, וְאֶת-כָּל-הָעֵץ אֲשֶׁר-בּוֹ פְרִי-עֵץ, זֹרֵעַ זָרַע:  לָכֶם יִהְיֶה, לְאָכְלָהל וּלְכָל-חַיַּת הָאָרֶץ וּלְכָל-עוֹף
הַשָּׁמַיִם וּלְכֹל רוֹמֵשׂ עַל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר-בּוֹ נֶפֶשׁ חַיָּה, אֶת-כָּל-יֶרֶק עֵשֶׂב, לְאָכְלָה; וַיְהִי-כֵןלא וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-
כָּל-אֲשֶׁר עָשָׂה, וְהִנֵּה-טוֹב מְאֹד; וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם הַשִּׁשִּׁי. 

היצור הגבוה מכולם – האדם , בצלם אלהים .המושל .זה שמותר לו להשתמש בכל מה שיש .לאכול

להתקיים .

אחרי שעברת את כל השלבים אתה הופך לאדם בצלם אלהים

ואז אתה יכול לקבל את השבת ולנוח.

הוספת תגובה
RSS Feed 

חיפוש